čtvrtek 23. srpna 2012

Linguine s cuketou a trojími rajčaty

Jsem velmi těstovinová. Ne všechny způsoby, s rajčatovou či smetanovou omáčkou, zapečené s uzeným či ke guláši (je to velké zvěrstvo?). Nejlépe s tím, co se zrovna urodilo na zahrádce.


Připravíme si (na jednu porci):
  • mladé cuketky
  • 2 čerstvá rajčata
  • 3 půlky sušených rajčat
  • lžičku koncentrovaného rajčatového protlaku (kupuji v DM drogerii)
  • bylinky - fandím dobromysli a tymiánu
  • sýr parmazánového typu (stará dobrá Gran Moravia)
  • olivový olej
  • sůl
  • těstoviny - u mě vyhrály linguine

Protože mé cukety byly opravdu prťavoučké, nechtěla jsem je znásilňovat zbytečným řezáním.

Pěkně vcelku (jen s odkrojenou stopkou) jsem je hodila na pánev s trochou oliváče a zlehka opékala, až byly místy nazlátlé. Mezitím jsem dala vařit těstoviny (je to rychlovka recept, opravdu). Když se mi zdály opečené akorát, vyndala jsem je a do zbytku oleje hodila na proužky nakrájená sušená rajčata, protlak, bylinky a zalila trochou vody z vaření těstovin, jak jsem se naučila od Itala.

Když byly těstoviny pěkně na skus, nedokonale jsem je scedila a i se zbytečkem vody přihodila do pánve. V tu chvíli přišel čas přidat i čerstvá rajčata - nemám ráda, když jsou moc rozvařená. Zasypala jsem částí strouhaného parmazánu, řádně promíchala, nechala vyvařit zbytek tekutiny a nandala na talíř. Nahoru jsem naskládala opečenou, na větší kousky nakrájenou cuketu a zasypala zbytkem sýra. Když o tom tady píšu, zase dostávám hlad:-)

(Solila jsem pouze vodu na těstoviny, omáčku smaotnou nikoli, protože moje sušená rajčata jsou i dost slaná a celkově jsem zvyklá solit málo.)

EDIT: Pokoušela jsem se vytvořit rozklikávací obrázky - po kliknutí by se měl otevřít větší v novém okně. Bohužel to ze záhadného důvodu funguje u poslední fotky. No - ta se mi beztak zdá nejhezčí:-)

EDIT 2: Na stránkách se mi neukazuje ani první EDIT, tak jsem zvědavá, kdy se objeví a kdy začnou fungovat odkazy na obrázky...

Žádné komentáře:

Okomentovat