úterý 28. září 2010

Bramborový salát

brsalát1

Dnes jsem jakoby mimoděk při rychlonákupu pečiva na zítra přihodila do košíku i jednu majonézu Poličanku, aniž bych s ní měla konkrétní záměr. Ten se vystříbřil až po návratu domů, kdy jsem ve špajzu přerovnávala své předválečné zásoby, včetně babiččiných domácích raných brambor. A tak jsem si vzpomněla, že mám moc ráda bramborový salát a že jsem ho hooooodně dlouho nedělala a že mi stojí za to, abych si ho na zítřejší školní den nachystala.
  • 4 brambory
  • 2 mrkve
  • 1 petržel
  • (kousek celeru, který mi v lednici chyběl, ale jinak bych ho samozřejmě též použila)
  • nakládané okurky
  • kousek pórku (nebo mladé a v nejhorším i staré cibule:-)
  • ostrá francouzská hořčice
  • malá konzerva hrášku
  • malá konzerva kukuřice
  • 3 menší vajíčka (slepičky jsou ještě mladé a větší nenesou)
  • majonéza
  • vinný ocet
  • pepř
  • sůl
Nejdřív jsem frkla brambory i se slupkou do hrnce a vařila hezky doměkka (přibližně půl hodiny). Mezitím jsem si očištěnou kořenovou zeleninu nakrájela na menší kostičky a v jiném hrnci zalila vodou jen natolik, aby byly jen mírně utopené. Posolila jsem a vařila asi deset minut, aby zelenina byla na skus. Vajíčka jsem uvařila natvrdo (kdesi jsem se dočetla, že aby se lépe loupaly, je dobré je po uvaření naťuknout a nechat stát ve studené vodě, která pronikne pod skořápku... no, docela to funguje).

Do velké mísy jsem nakrájela na velmi drobná půlkolečka pórek, na malé kostičky okurky a přihodila jsem i pár koleček mrkve zavařené spolu s nimi. Přišla k tomu celá konzerva hrášku a půlka té kukuřičné. Troška soli a pepře.

Zchladlé brambory jsem oloupala, nakrájela na kostičky a přihodila do mísy. Pak jsem vzala ještě horkou kořenovou zeleninu i s vodou, ve které se vařila (nesmí jí být samozřejmě příliš) a zalila tím brambory. Po chvilce míchání se vývarem hezky nasákly. Přišla chvíle dolít ještě trochu láku ze zavařených okurek. Brambory nezklamaly a dychtivě vypily i tuto kyselou tekutinu. Pak tedy přišel čas vmíchat majonézu. Nebylo jí třeba moc (zbylo mi více jak půlka 100gramového pytlíku). Rozmíchala jsem spolu asi se dvěma lžičkama ostré hořčice a zastříkla vinným octem.

Najemno pokrájené vajíčko jsem zamíchala až nakonec, abych zachovala aspoň zdání jeho kompaktnosti:-)
brsalát2

Salátek bude samozřejmě nejlepší až po odležení, ale neodolala jsem a dala si trochu hned po dodělání a už tak to bylo moc dobré. Jím samotné. Na co maso...

Žádné komentáře:

Okomentovat