úterý 26. února 2008

Brusinkové taštičky

Není pravda, že to začalo snídáním třešňové kapsy ze supermarketu. I když to byl ten konečný signál. Skutečný začátek ale zapříčinily brusinky.
Koupila jsem je k masovým kuličkám podle Šárky. Žel, jak jsem zjistila, málo bobulek a moc "marmelády" neodpovídalo mé ideální představě o pikantním doplňku. Za padesát kaček jsem teda čekala víc. Sladké sice byly dost, ale mazat si je na chleba mi přišlo poněkud barbarské.
A pak - heuréka! Zapeču je do lístkového těsta!
  • zavařované brusinky
  • jedno větší jablíčko
  • borůvky (z mrazáku)
  • vajíčko
  • cukr krystal
  • balíček listového těsta
  • hladká mouka pod těsto
Listové těsto vyválíme do tenka a nožem nebo rádýlkem nařežeme na díly. Pokoušela jsem se o čtverce, které jsem chtěla přehnout do trojúhelníku, ale mnohem snadněji jdou obdélníčky. Na jednu půlku dáme na kousky nakrájené jablko (i se slupkou, pokud nní moc škaredá ;-), asi lžičku borůvek a lžičku zavařeniny - podle veikosti. Přidávala jsem i menší lžičku cukru. Okraje těsta potřeme rozšlehaným vajíčkem, přeložíme a ještě přitlačíme vidličkou (i přes tato důkladná opatření mi semtam zevnitř něco vyteklo...no co už). Skládáme na plech vyložený pečícím papírem. Vršek taštičky ještě potřeme vajcem a posypeme krystalem, pak pečeme dozlatova na 200°C.
Mňam mňam mňam...

Žádné komentáře:

Okomentovat