pondělí 30. června 2008

Jahůdky v ledu

Mám ráda léto. Zbožňuju čerstvé ovoce z babiččiny zahrádky. Můj největší hřích je obžerství!
  • ledové kostky (asi 4 na porci)
  • mražené jahody
  • citronová šťáva
  • cukr moučka
  • ledová minerálka na dolití
Máte-li k dispozici tyto ingredience, vytvořte si ten nejlepší jahodový sorbet na světě. Nebo spíš ovocnou tříšť. Nebo taky extra chlazené jahůdkové pití s kupou ledu. Tak mě napadá, co su to za kuchaře, když ani nevím, co jsem to vlastně připravila? :-)
Pracujete-li s čertvým ovocem, je záhodno dát so ho předem zmrazit. Já využila babiččiny předpřipravené namixované mražené jahody s cukrem. Finta fň číslo jedna.
Do mixéru naházíme led a pěkně ho rozcupujeme na miniaturní tříšť. Zakapeme citronem a přidáme zmrzlé ovoce a cukr. Mixujeme. Vzniklé ledové cosi se nalepí na stěny mixéru. Využijeme fintu fň číslo dvě - přilijeme trošku vychlazené minerálky. Mixujeme. Lžičkou oškrábeme opět přilepenou ledovou hmotu. Mixujeme. Že by už to bylo? Zrychlený přesun do skleniček na šampaňské!
Ovocnou tříśť pěkně dolejeme minerálkou, na parádu přidáme lísteček meduňky a samozřejmě usrkáváme brčkem. Tak tomu říkám prázdniny!

Žádné komentáře:

Okomentovat