středa 11. června 2008

Mátové masíčko s pečenýma bramborama

Když mi babička nadšeně vyprávěla, co všechno za zelenisko jí na zahrádce roste, řekla jsem si, že se toho musí trošku zneužít. Libeček je můj oblíbenec - do polévky ho hážu po hrstech, tak proč ho nehodit i na maso a brambory. O mátě už jsem taky ledasco slyšela, a nedalo mi tedy, abych neozkoušela, jak si bude rozumět s vepřovou kýtou.
Rozuměli si moc dobře i s našimi chuťovými pohárky :-)
Marináda na maso:
  • šťáva z 1 citronu
  • černý mletý pepř
  • celý pepř a pár kuliček nového koření rozdrtit paličkou na maso
  • mleté chili
  • špetka provensálského koření
  • sůl
  • čertsvý libeček a máta - nasekat
  • olivový olej
Vše smícháme dohromady a ve směsi důkladně obalíme plátky masa. Necháme do druhého dne odpočívat v lednici, poté opékamé už bez dalšího oleje na rozpálené teflonové pánvi.
Jako přílohu jsem uvařilo-upekla nové brambory. I se slupkou je důkladně omyjeme a rozkrájíme na čtvrtky. Asi deset miut si je předvaříme, aby mírně změkly.
V míse rozmícháme olivový olej s kořením na americké brambory (toho jen tak decentně) a nasekaným libečkem (ano, zase ten libeček) a ve směsi důkladně obalíme scezené brambory. Rozrpostřeme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme při 200°C doměkka. Ná závěr můžeme ještě dodat barvu zapečením pod grilem :-)
Podáváme s masíčkem a nějakou tou zeleninkou. Hlávkovému salátu se daří jak na zahrádkách, tak v obchodech :-) Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat