pondělí 30. srpna 2010

Letní hedvábné brambůrky

na taléřku
Venku už to bohužel na léto nevypadá, kalendářně prý ale stále trvá... Tímto receptem se vrátím do jeho samých počátků, kdy jsem ve zkouškovém období našla čas vařit a dokonce i fotit, ale na umístění receptu na blog síly nezbylo.

Když jsem přemýšlela, jak tento recept nazvat, vzpomněla jsem si na úžasnou chuť jídla vytvořenou jedinou, vcelku obyčejnou surovinou a napadlo mě ono slůvko "hedvábné". Zapečená zelenina je sázka na jistotu a s kapkou smetany povyšuje na vyšší level (bohužel i kaloricky:-)). Věřím, že ani masožrouti se ve své porci nebudou vrtat v marné snaze najít kousek masa!
neupečené1
Co si připravíme:
  • nové brambory - bez nich by to opravdu nebylo ono:-)
  • libovolnou zeleninu - nejlépe co uloupíte na zahrádce nebo na trhu
  • hromadu oblíbených bylinek (bazalka, dobromysl, tymián, rozmarýn, libeček)
  • olivový olej
  • sůl
  • a třešničku na dortu - 31% smetanu
Brambůrky pěkně omyjeme, odrhneme kartáčkem, odkrojíme všechna nepěkná místa a nakrájíme na silnější plátky. Připravíme si bylinkový olej - pro vlastníky třecí misky (o jejíž koupi už sakra dlouho boužel pouze přemýšlím) doporučuju zelenisko pěkně rozetřít s troškou soli právě v ní, já si zatím vystačila s ostrým nožem a vše jsem nadrobno nasekala. Zeleninu omyjeme a nakrájíme na větší kusy. V mojem pekáčku se objevily cukety (předem vypocené), mrkev, rajčata, cibule, česnek, paprika a zbytek kukuřice z konzervy.
neupečené2
Původně jsem si říkala, že z toho udělám úhledné vrstvičky, ale v průběhu pečení jsem se přesvědčila o nesmyslnosti tohoto počínání. Postačí tedy, když zeleninu do pekáče nějak tak poházíte. Pokapejte olejem s bylinkama a nakonec polijte smetanou (ale žádné plavání, na můj pekáč postačila asi půlka kelímku). Se solením to prosím nepřehánějte - beztak to není zdravé:-) Pekla jsem asi na 180°C tuším něco přes hodinu. Tady se hodí podotknout, že méně NENÍ více. Ve chvíli, kdy se vrchní vrstva připékala, pořádně jsem promíchala - zelenina se krásně obalila pečením zhoustlou smetankou a chutě se parádně smísily. Nebojte se brambůrky pořádně vypéct (neplést se spálit!). Na chuti se to projeví jen a jen pozitivně.
upečené
Ač jsem zbaštila jen tak, dovedu si jako přílohu představit kousek francouzské bagety, kterou se na závěr vytře všechna báječná zelenino-smetanovo-bylinková vypečená omáčka.

Žádné komentáře:

Okomentovat