středa 26. března 2008

Kotletka ospalého odpoledne

Při návratu z vídeňské výstavy Arcimbolda mě kupodivu jeho ovocné, hroznové, cuketkové, rybí a ptačí hlavy neinspirovaly k pečené zelenině (k jaké taky? počkáme si do léta na domácí :-)), ale naopak se mi začalo rýsovat něco jako masové ragú (které jsem mmch nikdy nedělala :-). A pak jsem si řekla - vem to čert, buďto budou mít v našem otřesném maloměstském řeznictví solidní flákanec, nebo si dám těstovinový salát!

Bať bať, zaujal mě kousek krásné libovoučké kotletky... Ještě jsem k ní koupila sladkou smetanu v kelímku a hurá na věc!
Pro jednu osobu budeme potřebovat:
  • jednu pěknou vepřovou kotletku
  • necelou deci smetany (12% tuku)
  • malou cibulku
  • sůl
  • sladkou mletou papriku
  • čertvě mletý pepř olej
  • čerstvý lístek libečku
  • větší bramboru
  • trošku pažitky pro barvu na ozdobu
Bramboru si oloupeme a nakrájíme na větší kostky. Dáme vařit do osolené vody (však to všichni znáte).
Na pánvičce necháme rozpálit olej, mezitím naklepeme kotletku, osolíme ji, opaprikujeme a opepřujeme. Necháme prudce osmažit z jedné strany, potom otočíme a po chvíli ztlumíme plotýnku (nebo plamínek :-)). K masíčku přihodíme na kolečka nakrájenou cibulku a necháme opéct. Až se nám bude zdát tak akorát, podlijeme smetanou a přidáme lístky libečku. Můžeme ještě dosolit a dopepřit. Masíčko už jsem neotáčela - tak mu z vrchní strany zůstal opečený charakter, kdežto zespodu bylo spíš podušené.
Uvařené brambůrky vyklopíme na talíř a zalijeme je cibulkovo-smetanovám sosem a posypeme pažitkou; vedle pak frkneme masíčko. A pak už jen slastně papáme... Hlavně nesmíte přemýšlet nad obsahem kalorií a tuku, koneckonců zvláště v TOMTO počasí (jaro, kde jsi zaspalo???) je třeba řádně doplňovat energii.

Žádné komentáře:

Okomentovat