úterý 25. března 2008

Velikonoční mainstream

Asi bych si na to sama ani nevzpomněla, ale okrajová poznámka mojí mamky, že bude Zelený čtvrtek a tak si udělá špenát, mě vybičovala k podobnému činu.

Na výběr byly těstovinky zapečené se špenátem nebo špenátová pizza. Přítel se rozhodl pro pizzu, a tak jsme ve vražedný čas 19.45 vešli do jedné brněnské Billy, která zavírala v osm :-)) Koupili jsme patnáct deka slaninky a vrhli se k mrazícím boxům pro předpřipravený korpus a namixované zelené lístky. Ovšem zrada - v místech, kde bysme je očekávali, se bělel prázdný mražák!

A mě napadla otázka - jaktože naše tak silně ateistické obyvatelstvo dodržuje prapodivné zvyky (pomineme-li Vánoce a velikonoční zajochy, kteří na nás vyjuknou hned po andělíčkách ze všech výloh :-)), jako udělat si povinně jeden den v roce zelené jídlo?

Ano, i já jsem nevěřící zelenožroutské stádo...

Náhodou odposlechnutý rozhovor dvou paní v šalině druhý den ráno mě přesvědčil, že jsem nebyla jediná, kdo špenátek už nesehnal... Naštěstí to nedopadlo tak tragicky jak to bývalo u mého dětského idolu :-)


Pizza nakonec byla. Zmražený korpus pomazaný zbytkem česnekové pomazánky, plátky rajčat, trocha kečupu, slaninka. Na jedné pizze pak byla mozzarela, na druhé skrojek pepřového hermelínu. VYNIKAJÍCÍ.

Žádné komentáře:

Okomentovat