úterý 1. dubna 2008

Kvasnicová polévka

Poprvé jsem ji ochutnala za zvláštních okolností. S přítelem jsme po nějakém flámu přijeli k němu domů, bylo mi všelijak, jen ne dobře, a věděla jsem, že pomoci mi může jedině miska horké polévky.

Polévka byla, ale cože? Drožďová? Kvasnicová?
Se vzpomínkou na nechutné a potají do koše vyhazované drožďové pomazánky ve škole, školce a na táborech jsem nabrala plnou lžíci s vidinou nejhoršího.
Hmmm, nechutná to tak zle... Chutná to... Zvláštně. Částečně, abych neurazila skorotchyni, částečně z hladu jsem spořádala plnou misku. Nakonec jsem musela uznat, že polívka byla moc dobrá. Přímo nadočekávání :-))

Zamilovala jsem si ji natolik, že jsem schopna jí sníst tři talíře k obědu. Opravdu se těch kvasnic nebojte. Koneckonců, v pivu jsou taky dobré... a jak!
  • 2 kostky kvasnic
  • veliká cibule nakrájená nadrobno
  • čtvrtka másla
  • lžíce drceného kmínu
  • velká špetka soli
  • lžíce hladké mouky
  • zelenisko (petržel, pažitka, celerová nať...)
  • asi litr horké vody
  • strouhaný sýr
Na másle si zjemna osmažíme cibulku dozlatova. Osolíme. Okmínujeme. Můžeme použít i půl oleje, ale jen na másle je to lepší :-).

Přihodíme dvě kostky kvasnic a rozblemcáme...

Až jsou kvasnice osmažené dozlatova a vypadají jako kašička, přidáme mouku (dala jsem celozrnnou pšeničnou) a ještě chvíli zasmažíme.

Zajileme horkou vodou, přidáme zelenisko (libeček a sušená petržel) a ještě deset minut vaříme.
Podáváme posypané strouhaným sýrem a přikusujeme řádně načesnekovaný toust.

Žádné komentáře:

Okomentovat